Sabtu, 3 Oktober 2015

Resepi: Aiskrim Homemade Yummy


Assalamualaikum




Yummy! Sedapnya aiskrim.. Siapa kat sini suka makan aiskrim sila angkat tangan!! Haa, boleh dikatakan semuaorang suka makan aiskrim. Yang tak suka tu tak tahu la nak cakap pe. Hilang nikmat dunia. Kalau nak beli selalu susah la. Perabih duit je. Apa kata kita buat sendiri. Tak susah pun. Senang sangat-sangat. Yang penting rasa sedap macam aiskrim yang dijual tu. 

Ni Nadia nak share la resepi aiskrim ni. Korang jangan tak buat pulak. Penat nadia taip ni. ikut sebijik-sebijik tau resepi ni. Karang kalau dok hentam sendiri tak jadi aiskrim padan muka. Membazir je nanti.


Bahan-bahan:

1 tin susu cair
1 biji telur
6 sudu gula kasar
1 sudu ovalette
1 sudu perisa (ikut suka)


Cara membuat:

Campurkan kesemua bahan kedalam 1 bekas kemudian putar dengan mixer hingga kembang.



Senang kan. Tunggu apa lagi, pi la beli barang pastu terus buat. 

Bye2!

1 ulasan:

  1. wahhh...sedapnya.. nak try buat la jugak.. ^^

    BalasPadam

Comments system

Disqus Shortname