Rabu, 24 Februari 2016

Cara Menjadi Fashion Blogger Malaysia yang Sukses


 
 
 
Berbanding suaku ketika dahulu, penulisan blog kini dianggap sebagai salah satu platform penting yang menyalurkan informasi-informasi terkini. Oleh itu, tidak hairanlah jika semakin ramai individu yang semakin berjinak-jinak dengan penulisan blog dan ramai sekali kita dapat lihat blogger-blogger yang turut membuat keuntungan daripada penulisan tersebut. Seperti yang kita tahu, penulisan blog adalah pelbagai dan salah satu genre kegemaran ramai adalah penulisan mengenai fesyen atau fashion blogging.


 
Diantara kriteria penting yang harus ada pada seorang penulis blog fesyen adalah ARIF MENGENAI FESYEN, PAKAR MENGENAI FESYEN dan MEMAHAMI FESYEN. Atau dengan kata lain, seorang blogger yang tidak mempunyai pengetahuan yang mendalam mengenai fesyen adalah mustahil untuk menjadi seorang fashion blogger.
Well, untuk anda yang mungkin berminat untuk menjadi salah seorang fashion blogger Malaysia yang sukses dan dikenali, berikut terdapat beberapa panduan yang harus anda ikuti;
1.   Pertama sekali, open up a blogspot account. Atau wordpress atau tumblr atau apa sahaja platform yang anda familiar.
2.   Uji pengetahuan anda mengenai dunia fashion. Banyakkan membaca majalah-majalah fashion atau article yang berkaitan dengan perkembangan fesyen terkini. Ambil tahu keluaran koleksi-koleksi terbaru dan apakah trend fesyen yang sedang trending.
 
 
3.   Rajin bereksperimen. Jika sekarang sedang hangat dengan trend jogger pants misalnya, anda juga harus memiliki sepasang jogger pants dan cuba bergaya dengan seluar tersebut. Get some fashion tips from the internet dan tampil berkeyakinan. Ini adalah cara untuk anda menarik follower blog anda.
 
 
4.   Always double confirm sebelum anda menulis article tersebut. Ingat, fashion is universal!
 
 
 

1 ulasan:

  1. Wahh teringin jugak nak jadi fashion blogger . Tapi tak de duit laa pulak nak beli pakaian always ikut trend sekarang. Hehee

    BalasPadam

Comments system

Disqus Shortname